Ofte stilte spørsmål

1. Mitt barn/elev har blitt fotografert, men jeg har ikke mottatt bildenøkkel. Hva skyldes dette?
Svar: Dette kan være en av flere grunner. Da alle bilder blir redigert av oss etter foto vil ikke bildene være klare direkte etter foto, slik at en grunn kan være at bildene ikke er klare. En annen grunn kan være at vi venter på svar på korrektur fra bhg/skole. En siste grunn kan være at vi mangler kontaktinfo for å få sendt ut denne bildenøkkelen. Ta kontakt med oss for et mer konkret svar.

2. Hva er brukernavnet mitt?
Svar: Brukernavnet er alltid e-postadresse du lagret ved første innlogging.

3. Hva gjør jeg når jeg har glemt passord?
Svar: Vi har ikke tilgang på ditt personlige passord. Men har du glemt passordet kan du få opprettet et nytt ved å trykke Glemt passord på nettsiden ved innlogging. Får du problemer med dette kan du ta kontakt med oss slik at vi oppretter et nytt for deg.

4. Kan jeg velge andre produkt enn pakkene?
Svar: Man må selvfølgelig ikke velge en av de satte pakkene til redusert pris. Gå til menyvalget Alle produkter og du vil finne alle produkter vi leverer og står fritt i å velge det du selv vil ha.

5. Kan jeg bytte ut ark i pakken?
Svar: Pakkene er satt og derfor kan man ikke bytte ut arkene i pakken. Alternativt kan du gå inn på alle produkter og velge de arkene som passer deg.

6. Tilbudsperioden på pakkene er ikke lengre tilgjengelig, hvorfor?
Svar: Pakkene vil alltid ha en rabatert pris i forhold til enkeltprodukter. Men første gang du logger inn med en ny bildenøkkel får du en ekstra rabatt som varer i 10 dager fra du logger inn. Denne hurtigsvars rabatten vil ikke være tilgjengelig om man da velger å bestille pakker etter disse 10 dagene.

7. Jeg har ikke mottatt min ordre, hvorfor?
Svar: Vi har garantert levering innen 14 arbeidsdager, alt avhengig av bestillingsmengder på det gitte tidspunktet. Ordre bestilt i nettbutikk blir sendt til den adressen du selv registrerte. Og da alle ordre blir sendt med vanlig brevpost, har vi dessverre ingen mulighet til å søke opp sendinger. Om det har gått mer enn 14 arbeidsdager siden du bestilte, ta kontakt med oss.

8. Jeg angrer mitt kjøp, hva gjør jeg?
Svar: Pga. at bildeproduktene i vår nettbutikk settes opp av kunden selv og blir definert som produkter med personlig preg, så gjelder ikke normal angrerett. Du har fortsatt 14 dagers angrerett, men som kunde må du selv koste returen og vil da motta en ny faktura på produksjonskostnadene.

9. Når og hvordan får jeg de digitale bildene/filene jeg har kjøpt?
Svar: Digitale filer vil være klar for nedlastning direkte etter du har fullført din bestilling/kjøp. Gå til Min Side i nettbutikken, trykk på fanen for Digital nedlastning og trykk på knappen Last ned. Bildene blir da lastet direkte ned til din enhet. Vi sender ikke bildene på minnepenn eller cd.

10. Jeg angre kjøp av digitale filer, hva gjør jeg?
Svar: Angreretten gjelder ikke på elektroniske filer kjøpt i vår nettbutikk. Angreretten til bestillingen faller bort ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, Word-filer, PDF-filer og lignende).

11. Hva gjør jeg med bilder som har produksjonsfeil eller som har blitt skadet i postgang?
Svar: Ta kontakt med oss, og vi vil i tilfeller med klare produksjonsfeil eller skader som følge av postgang produsere og sende nye produkter.

12. Når får vi skolekatalogen?
Svar: Vi kan dessverre ikke gi noen eksakt leveringstid for den enkelte katalogen. Da leveringstid kan bli påvirket av flere ting. Blir det nødvendig med en restfotodag på skolen vil det gi forsinkelser i leveringstid. Katalogen sendes også til skolen for korrektur, hvor fort vi får svar på denne korrekturen avgjør leveringstid. Ta kontakt med oss for å få vite hvor langt i prosessen din katalog har kommet.